Uvolnění stresu skrze tělo a pohyb

26.01.2017 22:36

 

Jménem MAUT / Asociace tanečně - pohybové terapie 

vás zveme na kurz

 

Uvolnění stresu skrze tělo a pohyb

 
Stres není něco, co se nám děje. Je to naše reakce na to, co se děje. A reakce je otázkou volby.“ Maureen Killoran
 
 

Všichni ho známe…

Většina z nás jej prožívá každý den…

I vědecké výzkumy potvrzují, že je jednou z příčin vzniku některých nemocí…

Stres.

V dnešní době často skloňovaný pojem.

 

 

Co vám tento kurz přinese:

* Zjistíte, jak stres ovlivňuje Vaše tělo a zdraví.

* Naučíte se, jak skrze tělo a pohyb se stresem cíleně a efektivně pracovat.

* Sami na sobě si vyzkoušíte techniky dynamické, hravé i relaxační, jež jsou lehce použitelné v praxi života.

 

Kdy: 1. 4. 2017

Kde: Brno, Technologický park – fit centrum Machina

 

Účast přislíbily lektorky

Doc. PaedDr.Marie Blahutková, Ph.D a Michaela Olivie Cusanová

 

 

 

 

Cena kurzu:

* 1200 Kč pro veřejnost /1020 Kč pro členy MAUT

* poskytujeme slevu za včasnou přihlášku a úhradu kurzovného do 3. 3. 2017

Cena po slevě: 1000 Kč pro veřejnost / 850 Kč pro členy MAUT (členství MAUT)

 

Přihlaste se co nejdříve, nejlépe do 25. 3. 2017. Rezervujete si tak místo včas a budeme s Vámi počítat. Rádi Vás uvidíme.

Pořadatelka za MAUT / Předsedkyně Asociaci tanečně - pohybové terapie: Ing. Libuše Cvaková

 

Kurz je vhodný pro:

* ženy i muže

* ty, kteří se chtějí hýbat, uvolnit se a vyzkoušet si „nové“ přístupy v práci s tělem

* ty, kteří se často potýkají se stresem  ať už v práci nebo doma

* ty, kteří cítí účinky stresu a negativních emocí na svém těle (např. bolesti v zádech)

* ty, kteří chtějí získané informace a praktické techniky vyžít ve svém osobním životě

* ty, kteří se chtějí inspirovat a obohatit svou profesi a práci s klienty

* všechny, kteří chtějí žít smysluplný a plnohodnotný život bez negativních emocí a distresů

 

Jak se jednoduše přihlásit a uhradit kurzovné? 

Přihlášku zašlete do 25.3.2017 s následujícími údaji a rezervujte si tak místo na akci

o   jméno, příjmení, email, telefon

o   dále uveďte zda jste/nejste členem MAUT

o   zasláním přihlášky souhlasíte s následujícími podmínkami 

Dotazy je možné zaslat na liba.poradenstvi@seznam.cz (do předmětu mailu uveďte pro lepší orientaci Přihláška TPT 1. 4. 2017)

* Svou účast potvrdíte a místo si zarezervujete zaplacením nevratné zálohy ve výši 500 Kč dle instrukcí, které obdržíte v potvrzovacím e-mailu.  Po zaplacení je Vaše přihláška závazná, což Vám potvrdíme e-mailem.

* Doplatek je možno uhradit převodem na účet před konáním kurzu (při přijetí platby do 3. 3. 2017 se slevou) nebo hotově na místě.

* Detailní praktické informace Vám zašleme v týdnu před konáním akce.

 

Detailní plánovaný program kurzu 

Uvolnění stresu skrze tělo a pohyb 1. 4. 2017:

 
 

9.00 - 9.30

Registrace účastníků

9.30 - 10.00

Zahájení konference a úvodní uvolňovací cvičení

10.00- 10.45

Přednáška Doc. PaedDr.Marie Blahutkové, Ph.D a diskuse:

Vliv pohybu na odbourání stresu – duševní zdraví a pohyb

10.45 -11.00

Přestávka a setkání u kávy

11.00- 12.00

Přednáška Michaely Olivie Cusanové a diskuse:

Bederní svaly - Emoční svaly

12.00 - 13.00

Oběd

13.00 - 14:45

Workshop a sdílení ve 2 skupinách:

1.: Vliv pohybu na odbourání stresu – duševní zdraví a pohyb (Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D)

2.: Workshop Bederní svaly - Emoční svaly

(Michaela Olivie Cusanová)

14.45 - 15.00

Přestávka

15.00 - 16.45

Workshop a sdílení ve 2 skupinách:

2.: Vliv pohybu na odbourání stresu – duševní zdraví a pohyb (Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D)

1.: Workshop Bederní svaly - Emoční svaly

(Michaela Olivie Cusanová)

16.45 - 17.00

Závěr, reflexe

 
 


Po celou dobu konání akce budete mít možnost zakoupit si fair trade kávu a vegetariánské občerstvení.

 

Změna programu vyhrazena.

 

 

 

Náplň přednášky a workshopu Doc. PaedDr.Marie Blahutkové, Ph.D:

 

Vliv pohybu na odbourání stresu – duševní zdraví a pohyb

Pohyb patří k základním atributům lidského života a bez pohybu nelze žít. V životě člověka pohyb a všechny formy pohybové aktivity působí na zdraví a kvalitu života a přispívají ke smyslu života. Nedostatek pohybu způsobuje hypokinézu, která negativně působí na naše zdraví. Proto je nutné cvičit a hledat pohybové prostředky, které nám umožňují odbourávat každodenní stres. Z výzkumů vyplývá, že stres způsobuje závažné zdravotní obtíže již v dětském věku a s přibývajícím věkem většinou narůstá.  Děti vykazují nižší skóre v testech stresu než dospívající a dospělí. V seniorském věku jsme zjistili, že pravidelně cvičící senioři mají nižší úroveň stresu, než senioři necvičící. Zaměříme se na teoretické přístupy vedoucí ke strategii zvládání stresu v běžném životě.

Stres představuje reakci organizmu na zátěž a patří mezi základní reakce lidského organizmu. Jedná se o stav, který vyvolává stresové zatížení, a to může být i pozitivní ve smyslu zlepšování výkonu a motivace k činnosti tak, abychom překonávali stanovené překážky. Nebo může být negativní ve smyslu snížení výkonnosti, demotivace a někdy vede až k těžkým psychofyziologickým stavům. O reakci organizmu na zátěž však můžeme hovořit i ve smyslu nemoci a jejího působení na organizmus. Negativní stres narušuje organizmus a může způsobit i vážné psychické i fyzické potíže. V moderních rozvinutých společnostech se stává stále více součástí běžného života.  Člověk, který prožívá stres má nesprávné držení těla a většinou je v jeho držení těla stres velmi znatelný (i u dětí). Měli bychom znát takové copingové strategie, abychom i vysoký stres dokázali zvládnout. Práce s vlastním tělem a psychomotorické aktivity s netradičními pomůckami umožňují v každém věku pracovat se stresem a snižovat jeho vysoké skóre.

 

 

 

Náplň přednášky a workshopu Michaely Olivie Cusanové:

 

Bederní svaly – Emoční svaly

Kurz nabídne možnost porozumět části těla, která je úzce spojena s našimi nezpracovanými emocemi, které často bývají příčinou fyzických bolestí a psychické nepohody. Povíme si něco o tom, proč nás tak často naše bedra bolí a proč velmi často nepomáhají „běžná“ cvičení. Půjdeme cestou vnímání a komunikace sami se sebou.

Vyzkoušíme si některá jemná, základní cvičení, která nám mohou pomoci v případě akutních či chronických bolestí. Dotkneme se také toho, jak funguje naše páteř, vnitřní orgány (které často mohou být příčinou některých problémů s páteří), svaly krku, povrchové svaly zad, kyčle a SI, chodidla i v souvislosti s nervovým systémem.

Přirozenou vlastností bederních svalů je "tekutění". Kurz bude proto zaměřen mimo jiné i na cvičení, jež mají schopnost v našem těle vyvolat uvolnění, pocity vlnění, „hydratace“. Je také návodem k procítění tohoto svalu, tedy stavu, který si můžeme navodit kdykoliv během dne, budeme zkoumat tělo v jeho hloubce se záměrem lépe porozumět tomu, jak fungujeme. 

Cvičení je mimo jiné inspirováno přístupem mezinárodně uznávané odbornice na bederní svaly Liz Koch, ženy, která se tématice věnuje skoro 40 let, autorky známé knihy The Psoas Book.  Lektorka je uvedena v jejím referenčním listu odborníků.

 

 

Informace o lektorkách:

 

Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D se již od dětství se věnovala výkonnostně sportovní gymnastice, později i jako trenérka a funkcionářka. Absolvovala UJEP v Brně v roce 1983 oboru učitelství pro 5. - 12. ročník s kombinací Tělesná výchova – Zeměpis. Poté začala učit na Katedře tělesné výchovy na Pedagogické fakultě MU v Brně, později působila na Fakultě sportovních studií MU, kde se profilovala do oborů Psychologie sportu, Psychologie zdraví, Management v tělesné kultuře a věnuje se také univerzitě 3. věku. Od roku 2013 působí na CESA VUT v Brně. Po celý svůj život se profesně věnuje sportovní psychologii, psychomotorice a terapeutickým přístupům nejen v teoretických oblastech, ale zejména v praktických přístupech.  (zdroj: kniha Duševní zdraví a pohyb)

 

Michaela Olivie Cusanová se již téměř 20 let zabývá východními naukami. Prošla si mnoha výcviky a semináři, je cvičitelkou jógy, jógové terapie a Školy pánevního dna. Dnes zkoumá a hraje si s možnostmi terapeutického a fluidního pohybu, který rozvíjí intuici a regenerační sílu v těle. Pracuje s hlubokými strukturami, pomocníkem je jí voda v nás, promítnutím do přirozeného pohybu. V této oblasti se Michaele stala inspirací mj. Linda Rabin (ContinuumMovement - zakladatelka Emilie Conrad), Liz Koch ("Psoas Lady"), BonnieBainbridgeCohen (zakladatelka školy Body-Mind Centering®) a mnoho dalších učitelů napříč různými směry. (zdroj: http://www.sensingbody.cz/)


 

 

Přihláška na akci zde